Foto: Veljko Martinović ANALIZA TURISTIČKE SEZONE 'Dodatnim sadržajima trebamo turiste 'potjerati' u našu Provansu'

ANALIZA TURISTIČKE SEZONE 'Dodatnim sadržajima trebamo turiste 'potjerati' u našu Provansu'

Direktor TZ Splitsko-dalmatinske županije otkrio je kako smo ostvarili smo preko 18 milijuna noćenja i 3,6 milijuna dolazaka

Na sjednici Skupštine Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije predstavljena je analiza turističke sezone 2019. i definirane su osnovne smjernice za pripremu iduće sezone.

- U prvih jedanaest mjeseci imamo dva posto više noćenja, pet posto više dolazaka, odnosno, ostvarili smo preko 18 milijuna noćenja i 3,6 milijuna dolazaka. Ovo je rekordna turistička godina i možemo biti više nego zadovoljni - kazao nam je direktor TZ Splitsko-dalmatinske županije Joško Stella, koji smatra da je ova godina bila izazovna.

- Počevši od svibnja u kojem smo imali većinu kišnih dana, buđenja istočnog tržište, odnosno tržišta zapadne Afrike, Egipta i Turske. Moram istaknuti kako smo treću godinu za redom u listopadu ostvarili najviše noćenja od svih županija u Hrvatskoj. Dakle, rekorderi smo što se tiče podsezone - dodao je Stella te najavio kako će iduća godina biti jako zahtjevna.

Napominje kako su već krenuli s pripremama te da su uložili su dosta sredstava u nove i konkurentnije načine promidžbe i stvaranja novih proizvoda. 

- Radit ćemo na privlačenju gostiju putem selektivnih oblika turizma, radi se o cikloturizmu, raznim tematskim stazama, kulturnom turizmu i eno-gastro turizmu koje želimo plasirati u pred i post sezoni. Uložit ćemo i u edukaciju svih subjekata u turizmu, posebno privatnih iznajmljivača. Čuli ste za Gretu Thunberg i slične aktiviste, dakle, turisti gledaju da dođu na drugačije načine do destinacija kako bi što manje ugrozili ekologiju i tamo boravili na što održiviji način. Posebni problem tu imamo s odlaganjem i razvrstavanjem otpada gdje moramo dosegnuti europske razine kako bi bili još prihvatljiviji kao destinacija. Zadovoljan sam s rezultatima ove sezone, ali smatram da iduće godine moramo napraviti još više aktivnosti da bi bili konkurentniji. Imamo informaciju da je booking u hotelima bolji nego prošle godine i s optimizmom ulazimo u 2020.godinu - zaključio je Stella.

Župan Blaženko Boban istaknuo je kako svi pokazatelji govore da je u Splitsko-dalmatinskoj županiji turizam jedna od glavnih gospodarskih grana.

- Moramo raditi na turizmu u dva smjera, po vertikali i horizontali, u proširenju turističke sezone. Također, trebamo raditi i na disperziji turista iz urbanih sredina Makarske, Trogira, Hvara, Bola, Splita... Trebamo pokušati dodatnim sadržajima turiste ‘potjerati’ u našu Provansu. Ponuditi im u našoj Dalmatinskoj zagori sadržaj jer turizam više nije statičan kakav je nekada bio. Veseli me što su turistički djelatnici u našoj županiji i ovu godinu završili u rastu, ostvareno je 18 milijuna noćenja. To su izvrsne brojke, vesele nas i stvaraju osjećaj ponosa. Trebamo tako nastaviti i u idućoj godini - zaključio je župan i čestitao svima nadolazeće blagdane te zaželio još uspješniju nadolazeću turističku godinu.

Tajni gosti posjetili su i ove godine mnogobrojna turistička područja županije u sklopu istraživanja kojim se ocjenjivala ljubaznost i usluga djelatnika u tom sektoru.

- Tajni gost mjeri kvalitetu usluge i vjerujem da je svima bitno da kvaliteta raste. Ove godine smo napravili novo mjerenje, bazirali smo se na gastronomiju i gledali kakvu uslugu pružamo gostima koji dođu. Zaključci su da smo bolji nego prošle godine što se tiče hotelskog smještaja, a u gastronomiji su nam rezultati nešto niži i vjerujem da će iduće godine biti nešto bolji. Mislim da su gosti zadovoljni s onim što imamo u ponudi, samo treba raditi na tome da uvijek nastojimo unaprijediti našu uslugu i ponudu. Usluga i atmosfera koju ima u restoranu gostu su uvijek najbitniji - kazala je Željka Bakmaz, voditeljica projekata agencije Heraklea.

Grad Split bilježi jednu od najuspješnijih turističkih godina u povijesti bavljenja turizmom, potvrdila nam je to direktorica TZ Grada Splita, Alijana Vukšić.

- Osim u dolascima i noćenjima, možemo se pohvaliti i sa zaradom od ove turističke sezone. Najvažnije je zadovoljstvo naših građana, turističkih djelatnika i gostima - poručila je i dodala kako se već krenulo u pripreme za iduću godinu.

- Budući da je u tijeku brendiranje Splita kao grada sporta i kulture, napokon ćemo valorizirati sve naše sportske atrakcije, sportska imena koja su naši najbolji ambasadori turizma. Vrijeme je da iskoristimo naš najveći potencijal - zaključila je.

Vaša reakcija na temu
Aloooo article_emotions(55943, "");
Pregledaj komentare
29